Rabbimizin kulları yaratmadan önce ruhlarını yaratıp onlara \"eles tü bi Rabbikum\" (ben sizin rabbiniz degil miyim) diye sorduğu ve kulların da \"gâlû belâ\" (elbette ki -rabbimizsin-) diye cevap verdiği meclis
Ayrıca orada kimin ne zaman dünyaya geleceği, anne babasının kim olduğu, ne zaman ne şekilde öleceği, ne zaman nikahlanacağı, ya da kaç nikah yaşayacağı, ya da nikah yaşayıp yaşamayacağı, ne zaman çocuğu olacağı ya da çocuğunun olup olmayacağı çoktaaan bellidir. (Biz müslümanlar buna kader diyoruz) bu olayların zamanı geldiğinde meydana gelmesine de kaza diyoruz.
bezm-i elest
- Ben sizin Rabbiniz değil miyim ?
- Evet ..
Bu evet 2 anlama geliyor ..
1- evet Rabbimizsin ..
2- evet Rabbimiz değilsin ..
- Evet ..
Bu evet 2 anlama geliyor ..
1- evet Rabbimizsin ..
2- evet Rabbimiz değilsin ..
Belâ evet demek değil elbette demektir. Yâni cevabımız \"elbette sen bizim rabbimizsin\" olmuştur. Bütün kullar (kafir müşrik vs herkes) Allahı rab olarak tanımış -ateyizzler bile- kii sıkıysa tanıma orada direkt rabbimizle başbaşasın- fakat dünyada iken bazıları bu sözlerini tutmamışlardır.
Verdiği sözü tutmamak,-münafıklık alâmetleri-
Ara sözlerden fırsat bulup ana sözü yazamadık iyi mi
Verdiği sözü tutmamak,-münafıklık alâmetleri-
Ara sözlerden fırsat bulup ana sözü yazamadık iyi mi
Rabbimiz Nefse sormuş: sen kimsin, ben kimim ?
Nefis cevap vermiş: sen sensin, ben benim ..
Nefsi almış ateşle cezalandırmış sonra tekrar aynı soruyu sormuş .. Nefis de aynı cevabı vermiş .. Soğukla cezalandırmış tekrar sormuş. Nefis aynı cevabı vermiş .. En son nefsi aç bırakmış, tekrar sorunca; sen kimsin, ben kimim ? Nefis cevap vermiş: ene abdükel aciz ve ente erhamurrahimin .. Ben senin aciz bir kulun ve sen en çok merhamet edensin ..
--
Bela elbette demek ise o halde ruhlardan kimi: elbette dediğinde ; sen bizim rabbimizsini kast etmişlerdir diğer kısmı da elbette diyerek sen bizim rabbimiz değilsini kast etmişlerdir . soruyu ve cevabı tekrar hatırlayalım :
- ben sizin rabbiniz değil miyim ?
- elbette ..
Nefis cevap vermiş: sen sensin, ben benim ..
Nefsi almış ateşle cezalandırmış sonra tekrar aynı soruyu sormuş .. Nefis de aynı cevabı vermiş .. Soğukla cezalandırmış tekrar sormuş. Nefis aynı cevabı vermiş .. En son nefsi aç bırakmış, tekrar sorunca; sen kimsin, ben kimim ? Nefis cevap vermiş: ene abdükel aciz ve ente erhamurrahimin .. Ben senin aciz bir kulun ve sen en çok merhamet edensin ..
--
Bela elbette demek ise o halde ruhlardan kimi: elbette dediğinde ; sen bizim rabbimizsini kast etmişlerdir diğer kısmı da elbette diyerek sen bizim rabbimiz değilsini kast etmişlerdir . soruyu ve cevabı tekrar hatırlayalım :
- ben sizin rabbiniz değil miyim ?
- elbette ..
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?