okunası bir yazar dinlenilesi bir insan ama anlamakta güçlük çekilebilir
Takip etmek isterseniz
https://twitter.com/ducane
okumak isterseniz buyrun bloguhttp://ducanecundioglusimurggrubu.blogspot.com.tr/
dücane cündioğlu
anayasa oylaması için attığı tweetleri biraraya getirmeye çalıştım. saygı duyduğum bir insandır. ilgilenenler olur belki.
1. Her inancın iki temel niteliği vardır:
• Karşıt yargı tümüyle yadsınır
• Bu yadsıma bir otoriteye dayandırılır
inanç-kesinlik-şiddet
2. Kesin inançların (akıldışılığın) politik yargıları ele geçirmesi bir felakettir, çünkü kesin inançlı olmak ilkeli olmak demek değildir.
3. Kesin inançların, yanlılarına birer 'ilke' gibi görünmesinin nedeni düşünce yetersizliğidir. (Örneğin Suriye politikalarındaki toyluklar)
4. Yeni Anayasa bir (kesin) inanç konusu değildir, olsaydı oylanmazdı. Evet veya Hayır demek, doğru veya yanlış bir sanıyı dile getirmektir.
5. Doğru veya yanlış: doğru ama yanlış da olabilir, yanlış ama doğru da olabilir. Sanı, karşıtı için doğru olabilir der, inanç olamaz der.
6. Siyasal görüşler en nihayet birer sanıdır, pekala doğru olabilirler de olmayabilirler de, çünkü siyasette ne olabiliyorsa olmayabilir de.
7. Bu tespitler olması gerekene ilişkin olana değil, aptalca görünmesi de bundan. Gerçekte kesin inanç şiddet doğurmaz, bizzat şiddettir.
8. Toplumsal-siyasal yaşamın dilini kesin inançlar (din dili) belirledikçe ne yazık ki her türlü karşıtlık ve farklılık uzlaşmaz görünür.
9. Bir devletin öncelikle siyasal inançlara değil, siyasal ilkelere ihtiyacı vardır; duygulara değil, düşüncelere: denetlenebilir olana.
10. Evet veya Hayır, karşıt yargıları tümüyle yadsıyan ve bu duruşunu bir otoriteye dayandıran her inanç şiddet içerir, çünkü ilkelliktir.
1. Her inancın iki temel niteliği vardır:
• Karşıt yargı tümüyle yadsınır
• Bu yadsıma bir otoriteye dayandırılır
inanç-kesinlik-şiddet
2. Kesin inançların (akıldışılığın) politik yargıları ele geçirmesi bir felakettir, çünkü kesin inançlı olmak ilkeli olmak demek değildir.
3. Kesin inançların, yanlılarına birer 'ilke' gibi görünmesinin nedeni düşünce yetersizliğidir. (Örneğin Suriye politikalarındaki toyluklar)
4. Yeni Anayasa bir (kesin) inanç konusu değildir, olsaydı oylanmazdı. Evet veya Hayır demek, doğru veya yanlış bir sanıyı dile getirmektir.
5. Doğru veya yanlış: doğru ama yanlış da olabilir, yanlış ama doğru da olabilir. Sanı, karşıtı için doğru olabilir der, inanç olamaz der.
6. Siyasal görüşler en nihayet birer sanıdır, pekala doğru olabilirler de olmayabilirler de, çünkü siyasette ne olabiliyorsa olmayabilir de.
7. Bu tespitler olması gerekene ilişkin olana değil, aptalca görünmesi de bundan. Gerçekte kesin inanç şiddet doğurmaz, bizzat şiddettir.
8. Toplumsal-siyasal yaşamın dilini kesin inançlar (din dili) belirledikçe ne yazık ki her türlü karşıtlık ve farklılık uzlaşmaz görünür.
9. Bir devletin öncelikle siyasal inançlara değil, siyasal ilkelere ihtiyacı vardır; duygulara değil, düşüncelere: denetlenebilir olana.
10. Evet veya Hayır, karşıt yargıları tümüyle yadsıyan ve bu duruşunu bir otoriteye dayandıran her inanç şiddet içerir, çünkü ilkelliktir.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?