öz kızına şehvet duymanın (gbkz:helal) olduğu ülkedir aynı zamanda.
alevi ile evlenmenin haram olduğu ülke
Alevilik bir dindir mezhep değil.
Aslında şirk koşmayan erkek veya dişi için pek problem olmayan durum. Dinen haram falan da değildir. Türkiye gibi görünse de türkiye değildir.Türkiye de böyle bir sorun yok mudur vardır tabi ki. Ama kültürel olarak kendimize din gibi dayattığımız şeylerin vermiş olduğu ön yargıların bütünüdür. Alevi candır.
Kendi inançlarımızı kültürümüzle karıştırdığımızda ortaya çıkar bu durumlar. İnsandan, insan kalbinden ziyade neyin önemi vardır diyen din ile örf adet anene diyen kültürün çatışmasından doğmuştur. Burada kültür müdür kötü olan yo hayır bizim yozlaştırdığımız insanın yarattığı kültürdür kötü olan.
Bu söylediklerim herkes için mi geçerlidir yine hayır tabi ki. Alevi ile evlenmeyi değil yemek yemeyi hata sayan insanlar yok mudur? Ya da bir alevinin buna benzer bir düşünce ve tutum takınması yok mudur illa ki vardır. Bunların nedenleri de vardır. Bu birikim bir anlık bir olay değil sosyolojik baskı ve tahammülsüzlüktür de ayrıca. Toplumda yaşamayı bilmeyen baskıcı, tahammülsüz, iyi niyet dışı insanların zaman içinde birbirilerine karşı oluşturduğu nefret toplamı ve cehenneme çevirdikleri ilişkiler yüzündendir.
Herkesten normal,reel,vicdanlı, eğitimli olmasını beklemek hayatın anlamsızlaşmasına iyilerin kıymetinin azalmasına ve belli bir süre sonra monotonluğa itmez mi? bu gün de itmiştir belki. Ama asıl güzelliğin bu kadar kötü bilinç altımızın aşkla,sevgi ile,saygı ile, muhabbet ile, bağlamanın teli ile, aşıklar ve ozanlar ile kaynaşıp zenginleşmesidir.
Hatta bunu kapitalizme kadar götürebilirim.
Kendi inançlarımızı kültürümüzle karıştırdığımızda ortaya çıkar bu durumlar. İnsandan, insan kalbinden ziyade neyin önemi vardır diyen din ile örf adet anene diyen kültürün çatışmasından doğmuştur. Burada kültür müdür kötü olan yo hayır bizim yozlaştırdığımız insanın yarattığı kültürdür kötü olan.
Bu söylediklerim herkes için mi geçerlidir yine hayır tabi ki. Alevi ile evlenmeyi değil yemek yemeyi hata sayan insanlar yok mudur? Ya da bir alevinin buna benzer bir düşünce ve tutum takınması yok mudur illa ki vardır. Bunların nedenleri de vardır. Bu birikim bir anlık bir olay değil sosyolojik baskı ve tahammülsüzlüktür de ayrıca. Toplumda yaşamayı bilmeyen baskıcı, tahammülsüz, iyi niyet dışı insanların zaman içinde birbirilerine karşı oluşturduğu nefret toplamı ve cehenneme çevirdikleri ilişkiler yüzündendir.
Herkesten normal,reel,vicdanlı, eğitimli olmasını beklemek hayatın anlamsızlaşmasına iyilerin kıymetinin azalmasına ve belli bir süre sonra monotonluğa itmez mi? bu gün de itmiştir belki. Ama asıl güzelliğin bu kadar kötü bilinç altımızın aşkla,sevgi ile,saygı ile, muhabbet ile, bağlamanın teli ile, aşıklar ve ozanlar ile kaynaşıp zenginleşmesidir.
Hatta bunu kapitalizme kadar götürebilirim.
Öz kızınız 9 yaşından büyükse şehvetle birşeyler.... diyen kurumun fetva konusudur. Aleviyle evlenilir mi diye sormuş vatandaş diyanette müslümanla evlenilir diye cevap vermiş. Aslında diyanete çok yüklenmemek gerek şöyle bir toplumu yoklayın alevi düşmanlığı had safhada. Madımak katillerini savunanlar bugün vekil bile oldu. Aleviler pis kokar, aleviler mum söndü oynar gibi iğrenç fikirleri bizzat duymuşsunuzdur, daha kötüsü belki söylediniz. O yüzden diyanetin bu söylemine sahip çıkacak yavşak çok lakin aynı pislikler şu 9yaş üstü öz kız şeyinede şehvetle sarılıyor olmalı muhtemelen.
ebu suud'un zihni hakim çok şeyapmamak lazım. Alevinin yaptığı yemek yenmez, alwviyle evlenilmez, alevilerin ırzı ve malı size helaldir tipi fetvaları ile bu toprağa alevi düşmanlığınım tohumunu ilk ekendir ebu suud. Ayrıca osmanlıda bilimide bitirendir ebu suud, medreseden pozitif ilmi çıkartan.
Ayrıca sevgili dostlar sizcede bu ülkede artık dinin sürekli cinsi meselelerle gündeme gelmesi iğrendirmiyor mu? Diyeceksiniz ki milletin dikkatini bu çekiyor o zaman arıza daha büyük.
Biri çıkar deve idrarının sevabından bahseder, biri çıkar peygamberin sakalına değen suyu satar, diyanet çıkar bi nişanlı çiftten, bir öz kız münasebetine girer... Ulan bu ülkede yolsuzluk, hırsızlık, terör, ahlaksızlık almış başını gitmiş yok mu popüler bir din adamı bunlara isyan edecek, bunları da konuşacak
Facebookta dolaşan bir caps var \"vicdanın yoksa 6666 ayet neyine\" diye. İşte ondan.
Bugün kanal7'de dini bir program izliyordum bacım sormuş \"kayınvalideme bakıyorum ama ona hakarette ediyorum, günah mıdır?\" diye... Sakallı sarıklı tayfasından din öğrenmek yerine biraz vicdan aşılanmalı insanlara sanki biraz da akıl. sonrada açıp bizzat okumak gerek. Yıllarca kuran'ı siz anlamazsınız açıklayacak birileri lazım dendi ya çok güzel açıklıyor! İlim sahipleri.
Ailem hanefi lakin ben mezheplere karşı çıkıyorum. Tek bir din tek bir kitap tek bir peygamber varsa imam-ı kim hazretlerinin söylemlerine göre bilmem kaç mezhebe bölünmek ona göre şöyle buna göre böyle demek bana saçma geliyor. Mezheplerin dünyaya tek getiriside savaş ve ayrılık.
ebu suud'un zihni hakim çok şeyapmamak lazım. Alevinin yaptığı yemek yenmez, alwviyle evlenilmez, alevilerin ırzı ve malı size helaldir tipi fetvaları ile bu toprağa alevi düşmanlığınım tohumunu ilk ekendir ebu suud. Ayrıca osmanlıda bilimide bitirendir ebu suud, medreseden pozitif ilmi çıkartan.
Ayrıca sevgili dostlar sizcede bu ülkede artık dinin sürekli cinsi meselelerle gündeme gelmesi iğrendirmiyor mu? Diyeceksiniz ki milletin dikkatini bu çekiyor o zaman arıza daha büyük.
Biri çıkar deve idrarının sevabından bahseder, biri çıkar peygamberin sakalına değen suyu satar, diyanet çıkar bi nişanlı çiftten, bir öz kız münasebetine girer... Ulan bu ülkede yolsuzluk, hırsızlık, terör, ahlaksızlık almış başını gitmiş yok mu popüler bir din adamı bunlara isyan edecek, bunları da konuşacak
Facebookta dolaşan bir caps var \"vicdanın yoksa 6666 ayet neyine\" diye. İşte ondan.
Bugün kanal7'de dini bir program izliyordum bacım sormuş \"kayınvalideme bakıyorum ama ona hakarette ediyorum, günah mıdır?\" diye... Sakallı sarıklı tayfasından din öğrenmek yerine biraz vicdan aşılanmalı insanlara sanki biraz da akıl. sonrada açıp bizzat okumak gerek. Yıllarca kuran'ı siz anlamazsınız açıklayacak birileri lazım dendi ya çok güzel açıklıyor! İlim sahipleri.
Ailem hanefi lakin ben mezheplere karşı çıkıyorum. Tek bir din tek bir kitap tek bir peygamber varsa imam-ı kim hazretlerinin söylemlerine göre bilmem kaç mezhebe bölünmek ona göre şöyle buna göre böyle demek bana saçma geliyor. Mezheplerin dünyaya tek getiriside savaş ve ayrılık.
ülke değildir o zihniyettir. ülke olsaydı duramazdın.
Alevîlik, alevi dedelerinin tanımındaki gibi islamdan ayrı olmayan bir bütünse bir diyeceğimiz olmaz. Din kardeşi anlayışı içinde bakarak bir kısım kusur ve noksanlarını da görmezlikten geliriz. Çünkü hepimiz beşeriz, kusursuz insan yok ki
Ancak böyle değil de, alevîlik bazılarının iddia ettikleri gibi ise... Yani:
Namaz, oruç, zekât yoksa; ibadetlerini sadece bir kalb, gönül meselesi telâkki ediyor, beş vakit namazı inkarda bulunuyorlarsa: Resulullah'ın halifelerine hürmetsizliği esas alıyor, bazı tarihî olayları günümüze taşıyarak düşmanlığı canlı tutmayı düşünüyorlarsa; bilhassa farz olan guslü kabul etmiyor, cünüplükten sonra yıkanmayı uygun bulmuyorlarsa... Bunları kabul etmeyenle edenin bir arada huzurlu bir yuva kurmaları, sevgi içinde mutlu ve bahtiyar olmaları aklen mümkün olmadığı gibi naklen de uygun olmaz. Aynı kültürü paylaşanların bile huzur içinde geçinmelerinde zorluk çıktığı günümüzde, ayrı kültürde olanların huzur içinde mutlu bir aile hayatı sürdüreceklerini sanmak, ne derece gerçekçi olur, düşünülsün. Bunun için önce Alevîliği tarafların nasıl anladığını tespit etmek lazım
Kur'ân'ı kutsal kitabımız olarak esas alıyorlarsa, Kur'ân'ın mânâsının sünnette açıklandığını kabul ediyorlarsa, Resulüllah'ın ve Ehl-i Beytin yaşayışını örnek biliyorlarsa, aramızda temelde ayrılık yok demektir. Diğer farklılıkları hoşgörmek mümkün olabilir, dediğim durum
(bkz: kompleks kokan başlık)
Farzları kabul eden kimse mü'mindir; kabul etmeyen ise inkarcı konumundadır. Bunu tesbit ise, görüşüp konuşmakla mümkün olur. Görüşüp konuşmadan kestirip atmak peşin hükümlülük olur.
Ancak böyle değil de, alevîlik bazılarının iddia ettikleri gibi ise... Yani:
Namaz, oruç, zekât yoksa; ibadetlerini sadece bir kalb, gönül meselesi telâkki ediyor, beş vakit namazı inkarda bulunuyorlarsa: Resulullah'ın halifelerine hürmetsizliği esas alıyor, bazı tarihî olayları günümüze taşıyarak düşmanlığı canlı tutmayı düşünüyorlarsa; bilhassa farz olan guslü kabul etmiyor, cünüplükten sonra yıkanmayı uygun bulmuyorlarsa... Bunları kabul etmeyenle edenin bir arada huzurlu bir yuva kurmaları, sevgi içinde mutlu ve bahtiyar olmaları aklen mümkün olmadığı gibi naklen de uygun olmaz. Aynı kültürü paylaşanların bile huzur içinde geçinmelerinde zorluk çıktığı günümüzde, ayrı kültürde olanların huzur içinde mutlu bir aile hayatı sürdüreceklerini sanmak, ne derece gerçekçi olur, düşünülsün. Bunun için önce Alevîliği tarafların nasıl anladığını tespit etmek lazım
Kur'ân'ı kutsal kitabımız olarak esas alıyorlarsa, Kur'ân'ın mânâsının sünnette açıklandığını kabul ediyorlarsa, Resulüllah'ın ve Ehl-i Beytin yaşayışını örnek biliyorlarsa, aramızda temelde ayrılık yok demektir. Diğer farklılıkları hoşgörmek mümkün olabilir, dediğim durum
(bkz: kompleks kokan başlık)
Farzları kabul eden kimse mü'mindir; kabul etmeyen ise inkarcı konumundadır. Bunu tesbit ise, görüşüp konuşmakla mümkün olur. Görüşüp konuşmadan kestirip atmak peşin hükümlülük olur.
Öyle bir ülke yoktur. @5 in de dediği gibi zihniyettir. Ülke kavramını ezmemek, küçültmeye çalışmamak gerek. Şimdi olayı kişiselleştirelim. Eşimle tanıştığımda ilk sorduğum sorulardan biri mezhebiydi. Artık az çok yazılarımdan çıkarmışsınızdır ya da çıkarmadıysanız da ben söeyeyim. Ben ayrımcı, ötekileştirici biri hiç olmadım. Ya da olmamaya çalıştım. Ama benim kendi mezhebimden biriyle evlenmek istemem ayrımcı olduğumu mu gösterir şimdi. Ben mutlu olmak istediğim, belki farklı kultürleri yaşamaya açık olmadığım için bunu önemsiyorumdur. Bir çok alevi arkadaşım var ki adam gibi adamdırlar. Merttirler genellemeyi sevmesem de genelinde gördüğüm dürüstlüktür. Kimseyi ayrıştırdığım yok yani.Ama inancını yaşamaka isteyen iki taraf varsa eğer birbirlerini kısıtlamak zorunda olacaklardır ve bu da gerecektir bir süre sonra. Bir alevi de hanefiyle evlenmek istemeyebilir ne yani bence çok mantıklı. bir ingilizle de evlenmek istemeyecek bir insanın farklı mezhepteki bir insanla evlenmek istememesi ya da çevrenin buna olumsuz bakmasının abartılması da yanlış. Mantığı ön plana alan kişi davranışıdır bu bence. Ayrıca farklı mezhepler evlenmemeli falan demiyorum. İsteyen herkes evlensin ve mutlu olsun zaten. Ama iki kardeş bile bambaşka olabiliyorken farklı kultürlere uyum sağlayabilme başarısını gösterip gösteremeyeceğini düşünmek önyarGı değil mantıktır. Buradaki asıl konu hep bir tarafın kendini dışlanmış hissetmesi olabilir. Bu da bakış açısı ve yaşanmışlıklarla ilgili olabilir...
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?