birçok prodüksiyonu oldukça estetik bir şekilde, harika detaylar vererek sunma şansı tanıyan bir tercihtir. tek kamera ile de aynı işi yapmak mümkündür, özellikle bant yayınlarda. ancak canlı bir tv programıysa o zaman şarttır. bant program için de doğallığın korunması adına gerekir.
3 kamera, 3 kameraman ve hepsinin birer asistanını gerektirir. bu nedenle ekip maliyetini artırır. bir de aynı kamera değillerse, daha doğrusu aynı kamera bile olsa, renk kalibrasyonu aynı değilse, \"color correction\" ile ek bir kurgu maliyeti verir, eğer renk eşlemesi büyük farklara neden olup, çekim anında halledilemiyorsa. aynı şekilde, pil, yedek pil, güç kaynağı, priz, uzatma kablosu ve ilgili mekanın alanının tek kameraya göre artması söz konusudur. çekim bir bütündür. saatlerce çekersiniz, ekranın sol altından beyaz bir kablo görünür (film/pelikül/ kamerası ile) iş yanar, tekrar baştan. cgi desteği artık bu konuda çözümler üretebiliyor ayrı mesele, elektronik kameraların egemen olması ile.
her şeye rağmen 3 kamera keyiflidir. saşmaz bir devamlılık ile, güçlü bir doğallık kurmak mümkündür. bu da filmin creative geography denilen film zamanı ve film mekanının daha inandırıcı biçimde sunulmasını sağlar. acting de çok kötü değilse, orta seviyenin üzerinde bir iş çıkması muhtemeldir. sonuç olarak, kurguda hallederiz hocam demeyip, işin %90'ını çekimde bitirip, kurguda, sadece post yapılmalıdır.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?