imsak vaktinin girmesiyle birlikte sabah namazı vakti girer. yani sabah namazı kılınabilir. hatta şafii mezhebine göre böyle yapmak daha efdaldir. hanefi mezhebine göreyse sabah namazını imsaktan yaklaşık 1 saat sonra kılmak daha efdaldir. bundan dolayı ramazan haricinde sabah ezanı imsaktan 1 saat sonra okunur. türkiye'nin çoğunluğunun hanefi mezhebine göre amel etmesinden kaynaklı.
ramazanda sabah ezanının erken okunması
ÜOrucun Vakti
40- Orucun vakti ikinci fecirden başlayarak güneşin batışına kadar devam eden müddettir. Bununla beraber, ikinci fecrin ilk doğuşu anına mı, yoksa aydınlığının ufukta uzanıp dağılmaya başladığı zamana mı itibar olunacaktır meselesinde ihtilâf yardır. Bazı alimlere göre, ikinci fecrin ilk doğuşu anı esastır. İhtiyata en yakın olan görüş de budur. Diğer bazı alimlere göre, aydınlığın biraz uzayıp dağılmaya başladığı zamana itibar edilmelidir. Oruç tutacaklar hakkında daha elverişli olan da budur.
Bunun için birinci görüşe göre ikinci (gerçek) fecrin ilk doğuşundan itibaren, ikinci görüşe göre de bu fecrin doğuşundan sonra aydınlığının dağılmaya başlaması anından itibaren oruca başlamak gerekir.
41- Fecrin doğuşunda şüpheye düşen kimse için faziletli olan, yeyip içmeyi bırakmaktır. Bununla beraber yeyip içse, orucu yine tamamdır. Ancak fecirden sonra yeyip içtiği anlaşılırsa, o zaman kaza etmesi gerekir. Fecirden sonra sahur yapıldığında zan kuvvetli olsa ve başka bir delil de bulunmasa, sağlam olan rivayete göre, buna itibar olunmaz. Fakat bu halde tutulan orucun kaza edilmesi ihtiyata uygundur.
42- Oruçlu kimse, güneşin batışından şübhe etse, iftar etmesi helâl olmaz. İftar edip de gerçek durum anlaşılmazsa, üzerine kaza gerekir. Keffaretin gereği hakkında ise iki rivayet vardır. Fakat batıştan önce iftar etmiş olduğu anlaşılırsa, üzerine kazadan başka keffaret de lâzım gelir.
Güneşin batmış olduğu hakkında kuvvetli bir zanna sahib olduğu halde iftar eden kimse hakkında hüküm böyledir. Güneşin batışından önce iftar etmiş olduğu anlaşılsın veya anlaşılmasın hüküm değişmez.
43- Araştırma yaparak hem sahur, hem iftar yapmak caizdir. Şöyle ki: Oruç tutacak kimse, başka bir vasıta bulamayınca, galip zannına göre sahur yemeği yer ve fecrin doğduğuna kanaat getirince oruca başlar. Güneşin batışını da araştırarak yine galip zannına göre orucunu açabilir. Bununla beraber fecrin doğuşunu iyice kestiremeyen için, bir an önce oruca başlamak ve güneşin battığını kestirmeyen için de, hemen orucu bozmamak ihtiyat gereğidir.
44- Davul, top sesi veya kandil yakılması ile oruca başlamak veya iftar edebilmek için de, bunlann güvenilebilecek şekilde muntazam olmasına ve her taraftan görülüp işitilir bir halde bulunmasına dikkat etmek gerekir. Saatlerin muntazam bir şekilde işlemekte olduğu da tecrübe ile bilinmekte olmalıdır.
Omer Nasuhi Bilmen buyuk islam ilmihali
Normal zamanda da namaz vakti imsakla girer
Kalk namaz kil yat tekrar kalk zor olacagi icin normal zamanda ezan vaktin cikmasina yakin okunur
Vs vs vs
40- Orucun vakti ikinci fecirden başlayarak güneşin batışına kadar devam eden müddettir. Bununla beraber, ikinci fecrin ilk doğuşu anına mı, yoksa aydınlığının ufukta uzanıp dağılmaya başladığı zamana mı itibar olunacaktır meselesinde ihtilâf yardır. Bazı alimlere göre, ikinci fecrin ilk doğuşu anı esastır. İhtiyata en yakın olan görüş de budur. Diğer bazı alimlere göre, aydınlığın biraz uzayıp dağılmaya başladığı zamana itibar edilmelidir. Oruç tutacaklar hakkında daha elverişli olan da budur.
Bunun için birinci görüşe göre ikinci (gerçek) fecrin ilk doğuşundan itibaren, ikinci görüşe göre de bu fecrin doğuşundan sonra aydınlığının dağılmaya başlaması anından itibaren oruca başlamak gerekir.
41- Fecrin doğuşunda şüpheye düşen kimse için faziletli olan, yeyip içmeyi bırakmaktır. Bununla beraber yeyip içse, orucu yine tamamdır. Ancak fecirden sonra yeyip içtiği anlaşılırsa, o zaman kaza etmesi gerekir. Fecirden sonra sahur yapıldığında zan kuvvetli olsa ve başka bir delil de bulunmasa, sağlam olan rivayete göre, buna itibar olunmaz. Fakat bu halde tutulan orucun kaza edilmesi ihtiyata uygundur.
42- Oruçlu kimse, güneşin batışından şübhe etse, iftar etmesi helâl olmaz. İftar edip de gerçek durum anlaşılmazsa, üzerine kaza gerekir. Keffaretin gereği hakkında ise iki rivayet vardır. Fakat batıştan önce iftar etmiş olduğu anlaşılırsa, üzerine kazadan başka keffaret de lâzım gelir.
Güneşin batmış olduğu hakkında kuvvetli bir zanna sahib olduğu halde iftar eden kimse hakkında hüküm böyledir. Güneşin batışından önce iftar etmiş olduğu anlaşılsın veya anlaşılmasın hüküm değişmez.
43- Araştırma yaparak hem sahur, hem iftar yapmak caizdir. Şöyle ki: Oruç tutacak kimse, başka bir vasıta bulamayınca, galip zannına göre sahur yemeği yer ve fecrin doğduğuna kanaat getirince oruca başlar. Güneşin batışını da araştırarak yine galip zannına göre orucunu açabilir. Bununla beraber fecrin doğuşunu iyice kestiremeyen için, bir an önce oruca başlamak ve güneşin battığını kestirmeyen için de, hemen orucu bozmamak ihtiyat gereğidir.
44- Davul, top sesi veya kandil yakılması ile oruca başlamak veya iftar edebilmek için de, bunlann güvenilebilecek şekilde muntazam olmasına ve her taraftan görülüp işitilir bir halde bulunmasına dikkat etmek gerekir. Saatlerin muntazam bir şekilde işlemekte olduğu da tecrübe ile bilinmekte olmalıdır.
Omer Nasuhi Bilmen buyuk islam ilmihali
Normal zamanda da namaz vakti imsakla girer
Kalk namaz kil yat tekrar kalk zor olacagi icin normal zamanda ezan vaktin cikmasina yakin okunur
Vs vs vs
Buyrun buradan da okuyun.
/gorseller/yukle/images/whatsappim.jpg
ee ne zaman okunacak yani ? (^^)
Açlık insanların başına nasıl vurduysa artık sabah yarım saat daha az aç kalırım muhabbetine açılan konuya bak. Ezan okumadan yeyip kalkın işte.
Orucun en sade anlamı \"gün boyu\" aç kalmak olduğuna göre, bunun süresi; güneşin doğumundan, güneşin batımına kadardır.
normal ezan güneşin doğuşundan 1 saat önce okunuyorsa; ramazanda daha erkene çekilen ezan, oruç süresini sebepsiz uzatmış olmuyor mu? şeklinde aklımda deli sorular...
Nitekim iftar vakti, güneşin batım anıdır. Hadi diyelim, güneşin doğum anının tesbiti ile ilgili sorun çıkabileceği düşünülüyor, o zaman imsak vaktini şafak vaktine, yani gün doğumundan yarım saat öncesine almak daha mantıklı gibi geliyor...
ha 1,2 saat fazladan tutulan orucun hesabı değildir bu... bilen bilir...
normal ezan güneşin doğuşundan 1 saat önce okunuyorsa; ramazanda daha erkene çekilen ezan, oruç süresini sebepsiz uzatmış olmuyor mu? şeklinde aklımda deli sorular...
Nitekim iftar vakti, güneşin batım anıdır. Hadi diyelim, güneşin doğum anının tesbiti ile ilgili sorun çıkabileceği düşünülüyor, o zaman imsak vaktini şafak vaktine, yani gün doğumundan yarım saat öncesine almak daha mantıklı gibi geliyor...
ha 1,2 saat fazladan tutulan orucun hesabı değildir bu... bilen bilir...
Hz Aliye bir müşrik gelir ve derki: neden namaz kılıyorsun sen de ben de toprak olacağız. Hz Ali: eğer senin inancın doğru ise ikimiz içinde bir azap yok, toprak olacağız. Ama benim ki doğruysa... İlmi Mantık ve Usulü Fıkıh bilmek lazım. siz en iyiysi erkenden bırakın. niye tereddütü tercih edesiniz.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?