Benim rastlamayacağım teyze. İstemesine fırsat vermeden yer veririm. Teyzelerin en sevdiği gencim ben. Halk men'im ben.
Amedspora Attığı golü sadece kaleye atmamıştır.
47. si düzenlenen ödül gecesi.
11 dalda 21 ülkeden 44 adayın yarıştığı 47.Uluslararası Emmy Ödülleri'nde tek Türkiye adayı Haluk Bilginer, en iyi aktör dalı gibi zorlu bir dalda ödülü kazandı.Kendimden çok Türkiye'ye bu ödül gittiği için çok mutluyum diyen Haluk Bilginer'i gönülden tebrik ederim.
11 dalda 21 ülkeden 44 adayın yarıştığı 47.Uluslararası Emmy Ödülleri'nde tek Türkiye adayı Haluk Bilginer, en iyi aktör dalı gibi zorlu bir dalda ödülü kazandı.Kendimden çok Türkiye'ye bu ödül gittiği için çok mutluyum diyen Haluk Bilginer'i gönülden tebrik ederim.
tarihte yer etmiş, şiir gibi bir destan. binlerce kahramanlığın, fedakarlığın, acıların, inancın ve kararlı bir milletin bir arada olduğu eşsiz bir zafer. Tüm şehitlerimizin ruhu şad olsun.
İngilizce'de hindi "turkey", yani "Türk kuşu" demektir. Türkçe'de hindi "hindi" yani "Hint kuşu" demektir. Hintçe'de hindi "peru pakshee" yani "Peru kuşu" demektir.
1979'da Amerikan Hükümeti tarafından "kadınların oy kullanma hakkı" konusunda verdiği mücadele/adanmışlık için saygı amacıyla 1 dolarlık madeni paraların arka yüzüne portresi bastırılan kadın hakları savunucusu ve bu bakımdan bu tarz bir onura layık görülen ilk kadın.
sıra dışı, akılda yer eden, bilgi içeren, keyifli soruları ifade eder.
Gece ve Gündüzü Ayıran Çizgiye Verilen Ad Hangisidir?
-Matrix -Zorro -Terminatör -inception
Detaylı cevap açıklaması için tıklayınız.
Gece ve Gündüzü Ayıran Çizgiye Verilen Ad Hangisidir?
-Matrix -Zorro -Terminatör -inception
Detaylı cevap açıklaması için tıklayınız.
hikaye olunur ki,
adamın birinin bir kişiye borcu varmış ancak ödemeye hiç niyeti yokmuş. uzun bir süre parasını tahsil edemeyen alacaklı sonunda borçluyu mahkemeye vermiş. duruşma günü yaklaştıkça borçlunun etekleri tutuşmuş. zira borcu sabit olduğundan mahkemenin kendisini haksız bulma ihtimali çok yüksekmiş. ne yapayım diye kara kara düşünürken bir arkadaşına rastlamış. halden anlayan arkadaşı da "derdin nedir?" diye sorunca borçlu durumu özetlemiş. arkadaşı demiş ki, "ben sana bir çözüm söylerim ama davadan yırtarsan 3 liranı alırım." çaresiz durumdaki borçlu hemen kabul etmiş. bunun üzerine arkadaşı demiş ki, "hakim sana ne derse desin 'lolo' de, böylece hakim yakandan düşer"
duruşma günü gelmiş çatmış, hakim borçluya "senin bu adama borcun olduğu doğru mu" diye sormuş. borçlu hemen "lolo" demiş. hakim "ne diyorsun evladım" demiş. borçlu yine "lolo" demiş. hakimin yarım saat boyunca sorduğu her soruya "lolo" diye cevap veren borçlu sonunda hakimi bezdirmiş, hakim "çık git gözüm görmesin seni hergele!" demiş.
borçlu sevinç içinde çıkıp giderken bir de ne görsün, kendisine akıl veren arkadaşı yolun karşı tarafında dikilip kendisini beklemiyor mu? arkadaşı yaklaşmış ve sormuş "ne oldu, davadan yırttın mı?" borçlu bu soruya müspet cevap vermesi halinde kendisinden 3 lira isteneceğini bildiği için "lolo" demiş. bunun üzerine akıl veren arkadaşının gözleri kocaman açılmış ve o tarihi soruyu patlatmış: "bize de mi lolo?"
adamın birinin bir kişiye borcu varmış ancak ödemeye hiç niyeti yokmuş. uzun bir süre parasını tahsil edemeyen alacaklı sonunda borçluyu mahkemeye vermiş. duruşma günü yaklaştıkça borçlunun etekleri tutuşmuş. zira borcu sabit olduğundan mahkemenin kendisini haksız bulma ihtimali çok yüksekmiş. ne yapayım diye kara kara düşünürken bir arkadaşına rastlamış. halden anlayan arkadaşı da "derdin nedir?" diye sorunca borçlu durumu özetlemiş. arkadaşı demiş ki, "ben sana bir çözüm söylerim ama davadan yırtarsan 3 liranı alırım." çaresiz durumdaki borçlu hemen kabul etmiş. bunun üzerine arkadaşı demiş ki, "hakim sana ne derse desin 'lolo' de, böylece hakim yakandan düşer"
duruşma günü gelmiş çatmış, hakim borçluya "senin bu adama borcun olduğu doğru mu" diye sormuş. borçlu hemen "lolo" demiş. hakim "ne diyorsun evladım" demiş. borçlu yine "lolo" demiş. hakimin yarım saat boyunca sorduğu her soruya "lolo" diye cevap veren borçlu sonunda hakimi bezdirmiş, hakim "çık git gözüm görmesin seni hergele!" demiş.
borçlu sevinç içinde çıkıp giderken bir de ne görsün, kendisine akıl veren arkadaşı yolun karşı tarafında dikilip kendisini beklemiyor mu? arkadaşı yaklaşmış ve sormuş "ne oldu, davadan yırttın mı?" borçlu bu soruya müspet cevap vermesi halinde kendisinden 3 lira isteneceğini bildiği için "lolo" demiş. bunun üzerine akıl veren arkadaşının gözleri kocaman açılmış ve o tarihi soruyu patlatmış: "bize de mi lolo?"
Osmanlı devleti Kanuni Sultan Süleyman zamanında şeyhülislâmlık görevini ifa etmiştir. Zamanının en büyük hukukçusu ve İslam alimidir. Osmanlı Devleti'nin yetiştirdiği en büyük iki hukukçudan birisidir. Avrupalılar tarafından da tanınan ebussuud efendi fetvaları ile meşhurdur. 30 Aralık 1491 tarihinde Çorum'un İskilip ilçesinde doğdu. 'Hoca Çelebi' olarak da bilinir. Tam adı Mehmed Ebussuud El- İmadi'dir. Mutasavvıf Muhyiddin Mehmed'in oğlu, anne tarafından da Ali Kuşçu'nun torunudur. 1545'te şeyhülislamlığa getirildi ve hayatı boyunca bu görevde kaldı. Özellikle batıniliği benimseyen mutasavvıflara karşı koydu.
Belki de son 20 yılın en büyük ekonomik krizlerden birini yaşadık bu yılda. Enflasyonun %30 ları gördüğü bir yılı yaşadık.
kurtuluş savaşı günlerinde bir adama dahi ihtiyaç varken, tbmm bile kurulmamışken, düşman dört bir yanımızı sarmışken kurşun yarası bile iyileşmem-işken kuvayi seyyare yi kurarak kuvayi milliye ye öncülük etmiş, çete savaşları, gerilla tarzı direniş ile yunan gavuruna karşı çok büyük başarılar kazanmış rütbesiz bir teşkilatı mahsusa eski üyesi, vatanperver, milletperver asabi bir asker.
zamanın içişleri sorumlusu olarak çalışmıştır. nerede bir asayiş bozukluğu varsa müdahale çerkez ethemden gelmiştir.
çerkez ethem'in bu kahramanlığı sadece ethem'e ait bir şey değildir. zamanın çerkezlerinin başarısı, çerkezlerin vatanperverliğinin bir örneğidir.
nasıl ki bir çok etnik gurup var ise türkiyede bunların en büyük çoğunluğu türk kürt ve çerkes ise, çerkesler de vatan müdafasında üzerlerine düşeni gereğinden fazla yerine getirmişlerdir. en bilineni çerkez ethemdir.
çağanoğlu isyanını bastırmış kuvvetlerin başındaki kişi de ethemdir. kabul etmesinin sebebi ise isyanı bastırmak için gönderilen kılıç ali bey ve taburunun tarumar edilmesindendir.
çapanoğlu isyanını bastıran etheme anadoluda kahraman gözü ile bakılmaya başlanmış ve sonraları ismet inönü başta olmak üzere yavaş yavaş saf dışı edilmeye başlanmıştır. ethem bu isyanın sorumlusu olarak Yahya Galip Kargı o zamanki ankara valisini görür ve divanda yargılanması gerektiğini söyler.
mustafa kemalin hakan dediği ve çok sevdiği bu kişi hakan lakablı kişinin yargılanmasını istemesi büyük can sıkmıştır. yozgatta yargılanmasını istemesi ise divanın başı ethem'in ağabeyi çerkez tevfik beydir. Bu olay aranın ciddi ölçüde açılmasının ilk örneğidir.
yozgat ayaklanmasından sonra ankara hükümeti bu başıboş çetelerin biran önce düzenli bir ordu şekline alınması çalışmalarına başladı. buna ilk tepki gösteren çerkez ethemdir.
düzenli ordu dedikleri ve görevlendirdikleri kişiler ise istanbulun işgalinden sonra anadoluya kaçıp gelen subaylardır.
çerkez ethem'in kavgası ve rahatsızlığı bundandır.
bütün isyanları bastırmış, yunan ile çarpmışmış elinden geleni yapmış sonra ankara hükümetinin düzenli ordu ve rütbeli subaylarının altına girmek istememesidir.
girmek istememesinin sebebi ise ismet inönü gibi liyakatsiz bir adamın çerkez ethem gibi kendini ispatlamış ancak rütbesi olmayan birinin başına getirilmesi olayıdır ki bence bu konuda haklıdır.
güç kavgası ethemin kuvayi seyyareyi düzenli orduya katması yada hattı boşaltmasına kadar gitmiştir.
ethem iki ateş arasında kalmıştır. ya savaşıp kardeş kanı dökecek ve iç savaşa sebep olacak yada diyarı terk edecek. diyarı terk etmek demek yunana sığınmak olarak algılansa da yunandan geçiş hattı isteyip gördese gitmiştir.
yunanlılar da böyle bir savaşçının pasife düşmesini memnuniyetle karşılayıp geçiş hattını sağlamışlardır. yunana sığındı, iş birliği yaptı yaptası iftiradır.
zamanın içişleri sorumlusu olarak çalışmıştır. nerede bir asayiş bozukluğu varsa müdahale çerkez ethemden gelmiştir.
çerkez ethem'in bu kahramanlığı sadece ethem'e ait bir şey değildir. zamanın çerkezlerinin başarısı, çerkezlerin vatanperverliğinin bir örneğidir.
nasıl ki bir çok etnik gurup var ise türkiyede bunların en büyük çoğunluğu türk kürt ve çerkes ise, çerkesler de vatan müdafasında üzerlerine düşeni gereğinden fazla yerine getirmişlerdir. en bilineni çerkez ethemdir.
çağanoğlu isyanını bastırmış kuvvetlerin başındaki kişi de ethemdir. kabul etmesinin sebebi ise isyanı bastırmak için gönderilen kılıç ali bey ve taburunun tarumar edilmesindendir.
çapanoğlu isyanını bastıran etheme anadoluda kahraman gözü ile bakılmaya başlanmış ve sonraları ismet inönü başta olmak üzere yavaş yavaş saf dışı edilmeye başlanmıştır. ethem bu isyanın sorumlusu olarak Yahya Galip Kargı o zamanki ankara valisini görür ve divanda yargılanması gerektiğini söyler.
mustafa kemalin hakan dediği ve çok sevdiği bu kişi hakan lakablı kişinin yargılanmasını istemesi büyük can sıkmıştır. yozgatta yargılanmasını istemesi ise divanın başı ethem'in ağabeyi çerkez tevfik beydir. Bu olay aranın ciddi ölçüde açılmasının ilk örneğidir.
yozgat ayaklanmasından sonra ankara hükümeti bu başıboş çetelerin biran önce düzenli bir ordu şekline alınması çalışmalarına başladı. buna ilk tepki gösteren çerkez ethemdir.
düzenli ordu dedikleri ve görevlendirdikleri kişiler ise istanbulun işgalinden sonra anadoluya kaçıp gelen subaylardır.
çerkez ethem'in kavgası ve rahatsızlığı bundandır.
bütün isyanları bastırmış, yunan ile çarpmışmış elinden geleni yapmış sonra ankara hükümetinin düzenli ordu ve rütbeli subaylarının altına girmek istememesidir.
girmek istememesinin sebebi ise ismet inönü gibi liyakatsiz bir adamın çerkez ethem gibi kendini ispatlamış ancak rütbesi olmayan birinin başına getirilmesi olayıdır ki bence bu konuda haklıdır.
güç kavgası ethemin kuvayi seyyareyi düzenli orduya katması yada hattı boşaltmasına kadar gitmiştir.
ethem iki ateş arasında kalmıştır. ya savaşıp kardeş kanı dökecek ve iç savaşa sebep olacak yada diyarı terk edecek. diyarı terk etmek demek yunana sığınmak olarak algılansa da yunandan geçiş hattı isteyip gördese gitmiştir.
yunanlılar da böyle bir savaşçının pasife düşmesini memnuniyetle karşılayıp geçiş hattını sağlamışlardır. yunana sığındı, iş birliği yaptı yaptası iftiradır.
Bu avlu yolda kalmış veyahut yaralanarak uçmaya mecali kalmamış leyleklere ev sahipliği yapardı. Halk bu leylekleri besler, bakımını üstlenirdi. Yuvalarının yanında ise küçük bir tabelada "Leylekler mısır ve buğday yer, et ve küçük doğranmış işkembe yemez" ibaresi yer alırdı.
Fener-Balat bölgesinde güzel bir gezi yeri.
Bu sokak geçmişte de fotoğrafçıların uğrak noktalarından biriydi.
Bu sokak geçmişte de fotoğrafçıların uğrak noktalarından biriydi.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?